پدافند فرهنگی

برداشت مرکبات جهرم درسری برنامه های شوق زندگی .همزمان با فرارسیدن فصل برداشت مرکبات از جمله لیمو ترش، لیمو شیرین و نارنگی در شهرستان جهرم فارس، برداشت این محصولات در این شهرستان آغاز می شود .

دانلود



گنبد سلطانیه در شهر سلطانیه در 35 کیلومتری شهر زنجان واقع شده و بنای آن به دستور سلطان محمد خدابنده از سال 704 هجری قمری شروع و در مدت 9 سال در تاریخ 713 هجری قمری پایان یافته است. گنبد سلطانیه در فهرست آثار میراث جهانی به ثبت رسیده‌است.

دانلود



در پانصد متری جنوب غرب سلطانیه، بنای آرامگاهی وجود دارد که در گویش محلی کچه بورک ( کلاه نمدی ) گفته می شود. کتیبه های برجای مانده بنا، همچنین سبک معماری و شیوه های تزئینی بکار رفته نشان می دهد که این بنای تاریخی متعلّق به عارف بنام این زمان، شیخ براق بابا از بزرگان مسلک مولویه و از خاصان در بار سلطان محمد خدابنده در دوره ایلخانی است. ارتفاع این بنا ۱۷ متر ،طول هر ضلع از بیرون ۱۶/۴ و قطر بنا ۶/۷متر است .

دانلود



امامزاده هود مربوط به دوره ایلخانی است و در شهرستان رزن، بخش قروه در جزین، روستای ینگی قلعه واقع شده و این اثر در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۲۷ با شمارهٔ ثبت ۳۶۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این برج 12 ضلعی موزون از ابنیه قرن هشتم هجری است که احتمالا به دوره ایلخانان تعلق دارد . در حاشیه های اطراف طاق نمای خارجی آن کتیبه ای به خط کوفی و تزئینات آجری و کاشی کاری معرق به رنگ لاجوردی فیروزه ای و سفید جلوه گری می نماید.

دانلود


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 1 مهر 1394برچسب:امامزاده هود,دانلود فیلم امامزاده هود, :: :: توسط : قوچاقی های مقیم سنه

مسجد شیخ لطف‌الله (ساخته شده در ۱۶۰۲ - ۱۶۱۹ میلادی) یکی از مسجدهای تاریخی و شناخته شده شهر اصفهان است که در دوران صفویه بنا شده‌است. این مسجد شاهکاری از معماری و کاشی‌کاری قرن یازدهم هجری است که توسط استاد محمدرضا اصفهانی از معماران نامدار آن دوره ساخته شده‌است. مسجد شیخ لطف‌الله به فرمان شاه عباس اول در مدت هجده سال بنا شده‌است. این مسجد در ضلع شرقی میدان نقش جهان و مقابل عمارت عالی‌قاپو و در همسایگی مسجد امام واقع شده‌است. این مکان مذهبی برای تجلیل شیخ لطف‌الله المیسی بنا گردیده و سالانه گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند.

دانلود


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 1 مهر 1394برچسب:مسجد شیخ لطف‌الله,مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان,, :: :: توسط : قوچاقی های مقیم سنه

حمام حاج آقا تراب در استان همدان  شهرستان نهاوند، محله علی آباد ـ کوچه حاج آقا تراب واقع شده و این اثر در تاریخ ۶ دی ۱۳۵۵ با شمارهٔ ثبت ۱۴۹۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. بنای این ساختمان مربوط به دوران قاجار بوده و یکی از معدود جاذبه‌های تاریخی و قابل بازدید در نهاوند است. تزئینات بین بنا شامل گج بری، کاشی کاری و نقاشی یکی از نبردهای شاهنامه‌است. این حمام علاوه بر دو قسمت ماکتها حمام سرد و گرم، حجره شاه نشین و خزینه نیز دارد

دانلود


درباره وبلاگ
به وبلاگ پدافند فرهنگی خوش آمدید.این وبلاگ سعی دارد مطالبی جامع در موضوعات مختلف برای شما عزیزان فراهم نماید.امید است مورد قبولتان واقع شود. با نظرات خود ما را راهنمایی فرمایید.
موضوعات