پدافند فرهنگی

مخترع اسپری ویژه جام جهانی 2014 با میزبانی مسابقات فوتبال در برزیل از سال‌ها فقر خارج و برنده اصلی جام جهانی شد.

 
    •  
 

در شرایطی که امشب تیم‌های آلمان و آرژانتین بر سر کسب مقام قهرمانی جام بیستم در جدال نهایی نبرد می‌کنند، به نظر می‌رسد پیروز واقعی این مسابقات، شخص دیگری باشد. همان کسی که سال‌ها با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم کرد اما به خاطر اختراع اسپری مخصوص داوری، ثروت کلانی کسب کرد.

طبق گزارش این شخص «هاینه آلماگنیه» 43 ساله نام دارد که اسپری مخصوص تشکیل خط دفاع در موقع ضربات آزاد را برای تسهیل کار داوران و بالابردن کیفیت داوری مسابقات اختراع کرد تا پس از مثبت نتیجه دادن در جام جهانی 2014، اکنون مورد استفاده در لیگ‌های اروپایی از جمله لیگ برتر انگلیس قرار گیرد.

هاینه در گفت‌وگویی مدعی شده زمانی که دیده در جام جهانی این اسپری‌‌ها توسط داوران مورد استفاده واقع شده، لحظه بزرگی در زندگی‌اش به وجود آمده است. وی افزود: 14 سال تمام از عمرم را روی این پروژه کار کردم. وقتی اولین بار داور مسابقه در جام جهانی از این اسپری استفاده کرد، سیلی از پیام مکتوب از طرف خانواده‌ و دوستانم به طرفم سرازیر شد. برای اولین بار بود که فوق‌العاده احساسی می شدم و اشک در چشمانم حلقه زده بود. خوب به یاد می‌آورم آن لحظه چه فکر می‌کردم.

آلماگینه به عنوان یکی از 5 فرزند یک خانواده برزیلی در خانه‌ای سه خوابه در ایتویتوبا که شهری کوچک میان سائوپائولو و برازیلیا است، رشد کرد.

او می‌گوید: ما مجبور بودیم همه در یک اتاق خواب کوچک بخوابیم. هیچ وقت اسباب بازی نداشتم و لباس‌های ما خیلی کم بود. والدینم مجبور شدند مرا در سن 8 سالگی بفرستند که کار کنم.

اکنون او از راه اختراعی که انجام داد، صاحب ثروت کلانی شده است.

او گفت: آن همه تلاشی که در این 14 سال کشیدم واقعا به اندازه درآمد کسب نیست.من بهای سنگینی یعنی عمرم را گذاشتم. امیدوارم با این وسیله که من ساختم، کمک به بهبود فوتبال شود و کار داوران را راحت‌تر کند.

مسابقات جام جهانی 2014 برزیل از تاریخ 23 خرداد آغاز شد و تا 22 تیر ادامه خواهد یافت


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 23 تير 1393برچسب:مخترعی که با اسپری داوری ثروتمند شد, :: :: توسط : قوچاقی های مقیم سنه

توبه کاران باید در حضور قاضی شرع متن توبه نامه را قرائت کرده و امضا کنند و سند امضا شده را به همراه دو قطعه عکس از خودشان تحویل دهند.
گروه تروریستی داعش متن توبه نامه ای را که به منظور بخشش پیکار جویان دیگر گروه های افراط گرا تنظیم کرده است، منتشر کرد.

وب سایت منتشر کننده مواضع و فیلم های داعش روز گذشته متن توبه نامه پیکار جویان اسیری را که به اسارت گروه داعش در آمده اند را منتشر کرد.

در سوریه گروه های مسلح متعددی علیه دولت مرکزی در حال جنگ هستند. این گروه ها علاو بر جنگیدن با ارتش سوریه ، با یکدیگر نیز در حال جنگ هستند.

در حال حاضر گروه افراط گرای اسلامی داعش با دیگر گروه های مخالف از جمله ارتش آزاد و جبهه النصره نیز درگیر جنگ است.

در این متن آمده است:‌" من (اسم ) (نام فامیل) (عضو گروه ...)، ماندن داخل این گروه و جنگیدن با گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را نبرد و جنگ با خدا و رسول خدا دانسته و قول می دهم بار دیگر علیه گروه داعش نجنگم."

در ادامه این توبه نامه آمده است:" همچنین تعهد می نمایم بدون اطلاع گروه (داعش) در هیچ گروه دیگری عضو نشوم و خودم هم گروه جدید تاسیس نکنم . من تعهد می کنم تمامی سلاح ها و مهماتی را که داشته ام به داعش تحویل دهم و به مناطقی که تخت کنترل گروه های جبهه النصره، جبهه اسلامی و... است نروم و اگر یکی از  شروط این توبه نامه  را زیر پا بگذارم خودم را برای مجازات آماده کنم."

مجازات توبه شکنان مرگ خواهد بود.

 

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 23 تير 1393برچسب:توبه به سبک داعشی!+ عکس, :: :: توسط : قوچاقی های مقیم سنه

جام جهانی 2014 برزیل با تمام هیاهویی که با خود به همراه داشت در ایستگاه آخر با برتری آلمان در برابر آرژانتین به پایان رسید و به تب فوتبالی که سی و دو روز مردم سرتا سر جهان را به خود مشغول کرده بود پایان داد.
جام بیستم با تمامی جذابیت های خود در طول سی و دو روز برگزار شد و در نهایت با قهرمانی آلمان به پایان رسید این جام که در برزیل برگزار می شد با اعتراض مردم کشورش نسبت به برگزاری این مسابقات در این کشور آغاز شد و در نهایت با چهارمی برزیل برای آنها پایان یافت.
 
در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2014 برزیل هیچ تیمی از قاره آسیا حضور نداشت و از بین 16 تیم حاضر در این مرحله 5 کشور از آمریکا جنوبی، 2 کشور از آمریکا شمالی و یک کشور از آمریکای مرکزی حضور داشتند. همچنین 2 کشور از آفریقا و 6 کشور از اروپا در این مرحله حاضر بودند.

 
در پایان مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی و برگزاری 48 دیدار 136 بار توپ از خط دروازه‌ها گذشت که در این بین گروه دوم جایی که تیم‌های هلند، شیلی، اسپانیا و استرالیا حضور داشتند با 22 گل زده بیشترین تعداد گل رد و بدل شده بود. از بین 136 گل رد و بدل شده در مرحله گروهی 4 گل‌به‌خودی زده شده است.
 
در مرحله یک هشتم نهایی هجده گل به ثمر رسید و تکلیف دو بازی هم از روی ضربات پنالتی مشخص شد در مرحله یک چهارم نهایی پنج گل و در مرحله نیمه نهایی هشت بار توپ از خط دروازه ها گذشت در دو بازی رده بندی و فینال نیز در مجموع چهار گل به ثمر رسید که در مجموع شصت و چهار بازی برگزار شده در این جام 171 گل وارد دروازه ها شد که میانگین 2.6 گل در هربازی را نشان می دهد که در مقایسه با جام جهانی 2010 که میانگین گل در هر بازی 2.27 بود نشان از جام پرگل تری دارد بیش از این نیز در جام جهانی 98 صد و هفتاد و یک گل به ثمر رسیده بود که از آن جام به عنوان پر گل ترین جام یاد می شد که آن رکورد در این دوره شکسته نشد.
 
 شاگردان کارلوس کی‌روش به لحاظ گل‌زده در رده سی‌‌ام رده‌بندی 32 تیم حاضر در مرحله گروهی این تورنمنت قرار گرفته‌اند. تیم ملی موفق شد تنها یک گل به ثمر برساند و از این حیث با تیم‌های هندوراس و کامرون برابر است ولی به لطف گل‌خورده کمتر بالاتر از این دو تیم ایستاد. هلند با 10 گل‌زده در مکان نخست است.
 
در جام جهانی 2014 صد و هشتاد و چهار بار کارت زرد از جیب داوران خارج شد و ده بار نیز داوران با استفاده از کارت قرمز بازیکنان را از زمین مسابقه اخراج کردند که در مقایسه با جام جهانی 2010 خشونت کمتری در بین بازیکنان دیده می شد به طوری که در آن بازی ها 253 کارت زرد و 17 کارت قرمز از جیب داورن خارج شده بود.
 
در رده‌بندی بهترین آمار شوتزنی در مرحله گروهی جام بیستم تیم ایران ضعیف‌ترین آمار را دارد و در مکان سی‌و‌دوم ایستاده است. شاگردان کی‌روش در سه بازی خود 22 شوت به سمت دروازه حریفان خود زدند که از این تعداد 6 شوت از داخل محوطه جریمه و 6 شوت از خارج از محوطه جریمه به داخل جارچوب زده شده است. فرانسه از این حیث در صدر است.
 
جیمز رود ریگز از کلمبیا با به ثمر رساند شش گل و با وجود حذف تیمش در مرحله یک چهارم نهایی به عنوان آقای گلی مسابقات جام جهانی 2014 برزیل دست یافت و بعد او به ترتیب مولر از آلمان با پنج گل و مسی از آرژانتین، نیلمار از برزیل و فن پرسی از هلند با چهار گل در ردههای دوم و سوم قرار گرفتند.
 
از یازده بازیکن برگزیده از سوی فیفا شش بازیکن از تیم ملی آلمان، دو بازیکن از آرژانتین و یک بازیکن از تیم های هلند، کلمبیا و برزیل انتخاب شدند در پایان این بازی لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد.
 
امانوئل نویر که سهم به سزایی در قهرمانی تیم ملی آلمان داشت به عنوان بهترین دروازه بان انتخاب شد و دستکش طلایی این مسابقات را از آن خود کرد.
 
تیم ملی کلمبیا که در مرحله یک چهارم نهایی با شکست در برابر برزیل از دور مسابقات کنار رفت به عنوان تیم اخلاق انتخاب شده و جایزه مخصوص تیم جوانمرد مسابقات را به خود اختصاص داد.
 
پوگبا مهاجم جوان فرانسه نیز  عنوان بهترین بازیکن جوان جام بیستم را به خود اختصاص داد.

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 23 تير 1393برچسب:جام جهانی از نگاه آمار و اعداد , :: :: توسط : قوچاقی های مقیم سنه

برخي از خودروهاي وارداتي عرضه شده در ايران فاقد نمايندگي رسمي و شبكه خدمات پس از فروش مناسب هستند. به اين خودروها اصطلاحا «‌خودروهاي يك بار مصرف‌» مي‌گويند.

به گزارش ايسنا، طبق قوانين جاري كشور، واردات هر نوع خودرويي به ايران منوط به اخذ نمايندگي رسمي از شركت خودروساز خارجي و وجود شبكه خدمات پس از فروش مناسب در داخل كشور است.

با اين وجود براساس جديدترين اخبار به دست آمده، برخي از برند‌هاي خودروهاي وارداتي كه حدوداً در طول يك سال گذشته وارد كشور شده‌اند، فاقد نمايندگي رسمي از خودروساز خارجي و از آن مهم‌تر فاقد هرگونه شبكه رسمي و نمايندگي خدمات پس از فروش در داخل كشور هستند. نبود نمايندگي رسمي اين برند‌ها در داخل كشور موجب شده كه قطعات يدكي مربوط به اين خودروهاي وارداتي وارد كشور نشود و در نتيجه در صورت بروز هرگونه نقض فني در اين خودروها، رفع عيب و تعمير آنها با مشكلات زيادي همراه است. در چنين مواردي مالكان اين خودروهاي وارداتي به دليل نبود شبكه رسمي خدمات پس از فروش بايد به تعميرگاه‌هاي غيررسمي مراجعه كنند و در صورت نبود قطعه مربوطه در داخل كشور، سفارش واردات آن از طريق كشوري مانند امارات داده شده و پس از واردات قطعه، خودرو توسط تعميركاران غير متخصص و غير‌آشنا به سيستم فني آن خودرو تعمير مي‌شود.


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 15 ارديبهشت 1388برچسب:عرضه «‌خودروهاي يك بار مصرف‌» در ايران!, :: :: توسط : قوچاقی های مقیم سنه

دکتر مهدی نصر فرزین فوق متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: اولین ماده غذایی ماهی سالمون و آزاد است که منبع غنی پروتئین و اسید‌های چرب امگا 3 هستند که "سیستم عصبی" را تقویت می‌کنند.

 
وی اظهار داشت: همچنین سیب زمینی و تخم مرغ که سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامینA و گروه ویتامین B هستند موجب فعال کردن عصب‌ها و افزایش فعالیت مغزی حافظه و قدرت تفکر کودکان می‌شوند.
 
این متخصص ادامه داد: میوه‌هایی مثل توت فرنگی به صورت جداگانه یا با ماست نیز موجب تقویت حافظه و ارتباط ذهنی کودک می‌شوند.
 
نصر فرزین تصریح کرد: پنجمین ماده مغزی برای کودکان حبوباتی چون لوبیا چینی، لوبیا قرمز، عدس، لپه و سایر منابع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که موجب خون رسانی در رگ‌ها و تقویت سلول‌های عصبی می شوند.


اخیرا نوع جدیدی از صابون در کشور چین عمومیت یافته است. یک خانم چینی با استفاده از شیر خود صابون می سازد و انها را روانه بازار می نماید.

این خانم چینی هنگامی که مشاهده نمود فرزندش علاقه ای به شیر او ندارد تصمیم گرفت از شیر خود استفاده بهینه نماید.

او با استفاده از شیر خود صابون هایی تهیه کرد تا به فروش برساند. وی صابونهای خود را در سایت های ابی،امازون و تائوبائو جهت فروش گذاشته است.


صابون های او تا کنون ۵۰۰ میلیون ثبت نامی داشته است. وی می گوید صابونهای او علاوه بر تمیز نگه داشتن پوست بزرگسالان از بثورات نوزادان جلوگیری می نماید. مطالعات نشان می دهد چنانچه شیر مادر به درستی استفاده شود از اگزما پوستی جلوگیری می نماید.

محققان همچنین می افزایند شیر مادر نقش بسزایی در جلوگیری از اسهال،تب و عفونتهای گوش دارد.


درباره وبلاگ
به وبلاگ پدافند فرهنگی خوش آمدید.این وبلاگ سعی دارد مطالبی جامع در موضوعات مختلف برای شما عزیزان فراهم نماید.امید است مورد قبولتان واقع شود. با نظرات خود ما را راهنمایی فرمایید.
موضوعات