پدافند فرهنگی


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 7 مرداد 1392برچسب:سوریه،جنگ،بحران،دشمنان سوریه, :: :: توسط : قوچاقی های مقیم سنه

persian photos museums iran  Le Louvre   Aile Richelieu تصاویر آثار ایرانی در موزه لوور | تاریخ ما Tarikhema.ir

پربازدیدترین  جهان در شهر پاریسِ فرانسه از سال ۱۷۹۳ میلادی تابکنون بسیاری از آثار مشهور جهان و  را در خود جای داده است. بیش از سی و پنج هزار اثر (۳۵٫۰۰۰) از سراسر دنیا به شیوه های مختلف درین  مشهور گردآوری شده است. اشیای مربوط به عزیز در دو بخش تمدنهای شرق قدیم و هنر اسلامی جای گرفته است.
قدمت برخی از این آثار موزه لوور به هفت هزار سال پیش از میلاد  می‌رسد و آثار زیبا و منحصر به فردی از تمدن های ایرانی، اسلامی از جمله سرستون تخت‌جمشید، شیر بالدار، دیوارهای رنگی منقوش به شیر و سربازان هخامنشی، لوح حمورابی و جام مارلیک گرفته تا.. تصویر شاهان بی کفایت قاجار و فرش و هنرهای ایران را در دوره اسلامی به نمایش می‌گذارد .



ادامه مطلب...


موزه بزرگ ملی بریتانیا مجموعه ای از آثار برتر و شگفت انگیز جهان تاریخی را شامل اَست!

این موزه گنجینه هایی از  ،  ،  ،  و بسیاری از تمدن ها و سلسله های مختلف را در خود جای داده است، بیشتر آثار این موزه ها در دوره استعمار با توسل به کارهایی نابجا و ناپسند و ناشایست جمع آوری شده اند، اما آنچه برای کشورهای استعمار زده مثبت افتاد نگه داری سالم این آثار در موزه های غربی بود.

photos museums  British%2520Museum%252013 تصاویری گزیده از آثار موجود در موزه بریتانیا (1) | تاریخ ما Tarikhema.ir

گوسفند طلایی سومری (قوچ) – بین النهرین

photos museums  British%2520Museum%252024 تصاویری گزیده از آثار موجود در موزه بریتانیا (1) | تاریخ ما Tarikhema.ir

گاو بالدار آشوری



ادامه مطلب...

درباره وبلاگ
به وبلاگ پدافند فرهنگی خوش آمدید.این وبلاگ سعی دارد مطالبی جامع در موضوعات مختلف برای شما عزیزان فراهم نماید.امید است مورد قبولتان واقع شود. با نظرات خود ما را راهنمایی فرمایید.
موضوعات